Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Monday, February 7, 2011

Melompat dari satu awan ke satu awan....

cantik kan gambar awan kat atas ni.....damai jer rasanya...


As salam ,

Selamat tahun baru cina hahahaha....sedap sangat cuti sampai malas pulak rasanya nak naik kerja balik. Hakikat kehidupan manusia yang selalu tak pernah puas dengan kehidupannya contohnya macam saya ni.Dulu masa tak ada kerja , macam orang gila pergi cari kerja. Pergi temuduga kat pejabat tu .Kejab pergi pejabat ini. Sampai orang offer kerja apa pun saya nak sapu jer. Tapi nasib baik Arwah bapak saya dulu , dia selalu tapis tawaran kerja yang saya dapat.Sehinggalah saya temuduga kat satu kilang ni untuk jawatan "General Clerk " dan akhirnya dapat dan bapak luluskan untuk kerja. Walaupun pekerjaan ini sangat jauh dari apa yang saya belajar , tapi saya tak kisah .Apa yang saya dapat saya belasah jer , yang paling penting pada masa tu saya kerja. Gaji permulaan saya hanyalah RM 700 jer. Ramai orang kata , gaji tu terlalu sikit untuk kelulusan saya . Tapi saya tak kisah . Dan saya sangat bersyukur sebab pada waktu itu , ramai yang tak ada kerja .Ni nak cerita pasal melompat dari satu awan ke satu awan .Dalam tempoh setahun saya bekerja , saya melompat dari satu jawatan ke satu jawatan dengan cepatnya. Setengah tahun lepas kerja saya melompat ke jawatan Asst dept. dan kemudian ke purchasing officer dan dua tahun kemudian ke purchasing executive sampai sekarang saya sudah bekerja di syarikat ini hampir 11 tahun....cuba teka umur saya berapa.Hahahaha.....Sebenarnya bukannya saya bertujuan untuk berbangga dengan jawatan saya.Tapi saya nak bercerita betapa hebatnya kuasa sabar dan setia sehingga anda rupanya sudah melompat dari satu awan ke satu awan dengan tanpa sedar.

Ayuh...pejamkan mata bayangkan kesusahan masa lalu untuk semangat bekerja pada hari ini...huhhhhhh....Sekarang ni aku malas pulak nak kerja dan bermacam-macam alasan yang keluar dari kepala ni ya. Ayuh...singkirkan semua.Kerja....kerja....kerja....

2 comments:

Azghen said...

saya semangat nak masuk office besok...setelah seminggu bercuti. hehehehe!!!

Mijoe said...

tu la berkat sabar dan usaha..