Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Tuesday, May 4, 2010

Buaian jiwa...

Saat dirimu beralun,
Fikiran ku tenang,
mataku luas memandang,
Harapan ku menjulang,
Saat-saat indah bersamanya aku terkenang.

Saat dirimu beralun laju,
Dimindaku mula terbayang,
Padang mainan luas terbentang,
kanak-kanak berlari kencang,
Bunga-bunga mekar berkembang,
Burung-burung terbang bebas melayang.

Saat dirimu beralun perlahan,
Semuanya seakan menghilang,
Senyumanku mulai garang,
Fikiranku mulai songsang,
Airmataku mula bergenang.

Wahai buaian jiwa,
Dimana letaknya senyuman,
aku tertanya......

Wahai buaian jiwa,
Dimana letaknya harapan,
Aku kecewa.....

Wahai buaian jiwa,
Dimana letaknya Cinta,
Aku derita.....

Wahai buaian jiwa,
Berikahlah aku ,
suatu petanda,
suria akan kembali menjelma ,
Di waktu hujung usia.

hi..hi...hi....nukilan buaian jiwa buatmu S/H...Setelah terbang .....ayuh berbuai bersamaku....jangan bimbang aku akan pimpin tanganmu...kau tak akan jatuh....

No comments: