Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Tuesday, May 4, 2010

Titian usang

Ada satu titian usang ,
Disebuah desa ciptaan mindaku,
Lantainya berlubang,
hanya menunggu masa utk tumbang.

Aku Tertanya,
Beranikah aku meniti titian usang ini,
Bagaimana kalau aku jatuh?
Bagaimana kalau tak de tangan yang akan menyambutku nanti?

Datang seorang wanita,
Berjalan berpandukan tongkat,
Dia meniti titian itu dengan yakin,
Dihatinya tiada curiga.

Tanpa ku sedar ,
tongkat dihulurkan,
Terdengar suara menusuk kalbu,
Tinggalkan deritamu disini,
Nanti kau akan yakin meniti titian itu.

Langkah diatur,
arahannya aku akur,
semuanya terasa mudah,
kini aku semakin hampir ketitik penyudah.

Diseberang semuanya indah belaka,
pelangi tujuh warna dekat dimata,
Air sungai mengalir mengikut aliran semasa,
Ikan berwarna warni riang bersuka ria.

Aku tahu kini aku sudah disyurga,
Tiada lagi erti derita,
Aku akan bahagia,
Dengan dunia baruku,
Aku yakin itu.

No comments: