Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Monday, June 14, 2010

Gigih seperti siput,saat memanjat pohon papaya....




Mungkin kita harus gigih seperti siput.saat memanjat pohon papaya......Walaupun perlahan tapi dia tetap sampai ke destinasinya.Tolong jangan lihat pada namanya.Kalau sebut namanya boleh jadi merepek pemikiran.Sebelum ambil gambar ini adik aku yang nombor tiga marah-marah .bunyinya lebih kurang macam inilah “binatang punya binatang.Kau memang binatang , kenapa kau menangis disini pergi kau menangis disana binatang!!!!sungguh kau pandai membuat onar , binatang betul!!”.Dialog aku “kau apasal…berapa banyak binatanglah kau sebut”.Dialog adikku “aku geram kat binatang ni”.Dialog aku “kenapa dengan binatang tu”. Dialog adik aku “Taklah dia melepas kat kasut aku”.Dialog aku “kalau kau marah dia pun , bukan dia faham oi ….”. Dialog adik aku “saja jelah … ha..ha..ha … aku nak tahu berapa banyak perkataan binatang yang aku boleh sebut”.Lepas itu aku tinggalkan adik aku yang emo dengan kucingnya.Dialog aku “pergilah layan binatang kau , bye ….aku nak cari binatang aku”.Jalan punya jalan taklah jauh mana pun jalannya lebih kurang sepuluh langkah je.hi…hi…hi… aku jumpalah binatang aku . Siput …… lama aku perhatikan siput ini.Berapa kali aku kuit dia jatuh , dia panjat lagi.Akhirnya aku biarkan je siput itu panjat pokok betik mak aku.Punyalah lambat , tapi kegigihan dia memang aku tabik springlah.Akhirnya siput itu sampai juga kedestinasi yang dituju.Lama juga dia duduk kat atas pokok betik itu.Apa pengajaran yang kita boleh ambil dari siput ini eik…….Kegigihan , kesabaran , ketekunan bersedia menghadapi rintangan.Dalam alam ini allah memang jadikan semuanya bersebab contohnya Kenapa aku beli buku blogpriasetia sebab aku nak bacalah…ha..kan bersebab tu .Apa da……..Contoh lain sabtu lepas aku tiba-tiba nak bawa kereta adik aku .Kalau dia tak beri pun aku nak bawa juga.Bila sampai dekat rumah makcik aku tayar bocor.Kata bapak aku itulah sebabnya hari ini kita macam nak naik kereta dia je.Rupanya tayar dia nak bocor.Kalau tayar dia bocor masa dia bawa kan susah.Logik ke alasan ini ha..ha..ha.. bolehlah.Seronok tengok nuar@Alaska keluarkan gambar-gambar masa muda dia.menarik sungguh.Nuar dulu macam chubby seinci dari sekarang .Sekarang nuar kurus , kerja kuat ya.Nuar kalau kau nak berat akak 10 kg akak bagilah .Bolehlah akak kurus sikit Kwang…kwang…kwang… soalannya nak tak ?????? . Minggu ini aku berkenalan mesra dengan mama ju dan jadi cikgu kepada cikgu nusrah dan akma Hi…hi…hi…. nuar sekarang dah tahukan akak ajar coding itu kat siapa. (*_-). Pesanan terakhir , aku harap kawan-kawan tabah menghadapi dugaan-dugaan hidup yang melanda mereka apapun jenisnya.Kadangkala memanglah kita rasa hidup kita ini sedikit bosan sebab kawan-kawan yang tak mampu bersama kita setiap masa.Jadi untuk menghilangkan rasa bosan .Menulislah sebanyak mungkin .Kalau malas menulis , kita carilah orang yang kita boleh sakat.Dah penat kita tidurlah. Hi…hi…hi…. adios friend …… semoga sentiasa dalam lindungan allah.

No comments: