Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Tuesday, May 11, 2010

Sandaran Jiwa (Bab 10)

Sofea bersemangat hari ni, sandaran jiwanya kedegaran sihat.Hari ni dia berdiri didepan cermin dan berkata pada dirinya. " Aku sayang diriku , aku sayang kerajaan hatiku, aku sayang sandaran jiwaku".Terasa ingin dia nyatakan pada kaer apa yang dia suka tentang kaer. Sofea jangan lebih-lebih ,ingat batasannya ya.Dia paling suka mata kaer , matanya penuh harapan dan cahaya.Walaupun banyak peristiwa luka yang terjuntai di hati , tapi dimatanya langsung tidak mencerminkan derita .Dia paling rindu senyuman kaer , senyumannya manis.Semanis buah rambutan .Dia paling suka kening kaer , keningnya macam ziana zain tersusun rapi.Dia suka dagunya , dagunya macam superman.Dia suka hidungnya , hidungnya mancung terletak.Dia suka bibirnya , bibirnya nipis macam limau .Gila betul sofea ni .Senang kata kalau kita sayangkan seseorang , kita harus berusaha untuk menerima seseorang seadanya.Andai nanti wajah kaer azami berubah , dia tetap akan sukakan wajah kaer azami .Dia berharap juga kaer azami suka apa yang ada pada dirinya sendiri.Walaupun bibirnya memuntahkan darah , dia harus berusaha untuk sukakan bibirnya itu.Walaupun hidungnya merembeskan darah dia kena berusaha untuk sukakan hidungnya.Kalau matanya letih melontarkan mutiara air mata , dia kena berusaha untuk sukakan matanya itu. Ini semua mungkin agak mustahil .Tapi ia mampu dilakukan dengan keazaman dan masa yang bersisa sedikit.

Kelmarin sofea dapat panggilan dari seorang kakak yang sudah lama tak menghubunginya. "Sofea dah lama tak datang ke organisasi , kenapa merajuk ker". " Merajuk... , tak delah , sofea tak merajuklah kak, kebelakangan ni sofea agak sibuk"."Kami semua sangat rindukan sofea, bila sofea nak kembali ke organisasi "."insyaallah kalau allah izin , sofea akan kembali ya kak". Sebenarnya sofea dah malas nak bergiat dalam organisasi tersebut , dia letih dengan kerenah manusia yang menjatuhkan antara satu sama lain.Tak boleh langsung nak bekerja dengan tenang , ada saja aktiviti tikam menikam . Walaupun organisasi itu berkaitan dengan memperjuangkan agama.Apa dah jadi dengan dunia.Di dalam blog kaer azami ada juga bunyi-bunyi sumbang dari orang lain yang keudara , lantaran tak berpuas hati dengan kebahagian kaer azami. Sofea berasa hairan dan pelik , kalau tak suka jangan baca .kalau benci jangan berkata , kan itu lebih baik.Tak lah bertambah dosa, mengurangkan pahala."Tak per sayang persetankan mereka , jangan berkata apa-apa pun , biarlah mereka rugi , bahagia kita pun tak akan berkurang".

Hari ni sofea kirimkan lagu cinta buat kaer azami . Lagu" tentang seseorang" dari Ada band . Bait sajak yang digubah menjadi lagu. Ini akan jadi lagu kenangan mereka. Kaer akan selalu jadi " tentang seseorang " buat sofea .Banyak maksud yang ingin disampaikan kepada kaer dalam lagu tersebut.Dia harap kaer mengerti dan akan ingatkan dia setiap kali kaer mendengar lagu ini.Jiwangnya sofea.

tentang seseorang
............................

Teruntukmu hatiku,

ingin ku bersuara,

Merangkai semua tanya,

imaji yang terlintas.

Berjalan pada satu Tanya ,

yang slalu menggangguku,

Seseorang itukah dirimu kasih.


Kepada yang tercinta inginku mengeluh,

Semua resah di diri mencari jawab pasti,

Akankah seseorang yang diinginkan kan hadir,

Raut halus menyelimuti jantungku.

Reff :

Cinta hanyalah cinta,

hidup dan mati untukmu,

Mungkinkah semua Tanya kau yang jawab,

Dan tentang seseorang,

itu pula dirimu,

Ku bersumpah akan mencinta.

" sayang ...lagu ini untukmu , jangan pernah lupakan aku seumur hidupmu ok"

No comments: