Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Tuesday, August 24, 2010

Tolonglah saya malu sangat .....

Assalamualaikum ,

Pagi ni sebelum masuk waktu memulakan kerja , kawan cina saya tiba-tiba menegur.

" Honey ( panggilan saya dipejabat) mahu tengok video ka.... "

" Video apa ?."

" Video budak sekolah ooooo. Pakai tudung punya , tapi ....ahhh u tengoklah sendiri."

Perkataan budak sekolah pakai tudung menarik perhatian aku.Aku pun bergerak ke meja amoi ni. Ala sebelah jer , bukan jauh sangat pun.Terkejut campur badak , Terkejut badak .Bila melihat seorang pelajar perempuan bertudung dalam lingkungan umur 14 tahun sedang duduk dan seorang lagi pelajar lelaki yang sedang tersenyum dan sedang syok meramas p******* pelajar perempuan tersebut sambil duduk melutut dibawah. Pelajar perempuan tersebut langsung tak membantah , malahan tersenyum gembira. Seorang lagi pelajar lelaki sedang mengambil video aksi itu berlangsung , sambil menyelak-yelak kain tudung pelajar perempuan tersebut untuk mendapatkan rakaman yang baik.Ya Allah , apa nak jadi dengan budak sekarang ni . Kenapa begitu murah harga dirimu dik ?.Kenapa ?.Kenapa ?.Kalau dulu mak saya cukup pesan .

"Jangan kasi orang touch your body , it is illegal .Kalau ada yang touch beritahu mak supaya mak boleh ambil tindakan . Hanya seorang lelaki yang sudah sah dinikahkan dengan kamu yang boleh touch kamu ."

Tapi apa dah jadi sekarang ni . Murahnya maruah diri. Wahai adik-adik perempuan diluar sana.Tahu tak maruah diri yang kamu dah dijual ialah sesuatu yang tak mungkin akan kembali kepada kamu lagi. Saya sangat malu bila kawan cina saya kata.

" Honey , bukan kalau pakai tudung .U tak boleh macam ni kan .Kenapa budak ni buat macam ni .Dia tak malu ker ?."

Cuba fikir , betapa malunya saya . Bila soalan ini diajukan kepada saya. Mana nak sorok muka ni . Walaupun bukan saya yang melakukannya .Tapi tempiasnya saya turut rasa. Saya fikir mungkin mengadakan sekolah berasingan untuk pelajar lelaki dan perempuan baik juga. Contohnya saya dulu pernah bersekolah campur dan bersekolah perempuan saja sewaktu di Muar , Johor. Saya boleh rasakan perbezaannya. Bila saya sekolah perempuan semuanya.Hampir tiada saya mendengar kes .Pelajar bercium atau meraba atau kena raba atau rela diraba atau apa sajalah disekolah saya.Kami dapat belajar dengan tenang dan displin juga agak terjaga.Feed back yang sama yang saya terima dari adik saya yang bersekolah semuanya lelaki.Dan dia juga sebelum itu bersekolah campur . Katanya dia lebih tenang di sekolah yang semuanya lelaki , kerana rasanya peraturan terjaga. Tapi itu pengalaman kami dulu. Masa sekarang ni . Kami tak tahulah macam mana.Wallahualam.....

Sedang saya melayan perasaan saya yang malu dengan kelakuan anak-anak zaman sekarang ni . Tiba-tiba amoi sebelah saya ni panggil saya lagi .

" Katanya mahu tengok lagi ka....."

saya jawab " Apa pulak ?."

Amoi jawab " Oh ini , perempuam pakai tudung kiss sama orang tua yang kerja goverment oooo...dalam lift." Saya tepuk kepala...apa ker bodohlah orang ni . Tak reti ker , kat dalam lift tu ada CCTV .Dan yang sedihnya sekali lagi perempuan itu bertudung dan dengan lelaki tua. Macam mana anak-anak tak rosak bila mak bapak sendiri dizaman sekarang ada yang tak menunjukkan contoh yang baik....Wallahualam....

N/k: Semua video ini tersebar di Fb dikalangan orang islam dan bukan islam. Tolonglah pertahankan maruah islam yang tercemar di dalam ruangan sosial . Caranya berhenti buat benda-benda yang dilarang Allah ni. Jagalah maruah seperti nyawa. Sebab ia memang tak boleh ditukar ganti. Terfikir seketika , Semoga anak-anak yang bakal aku lahirkan kelak adalah anak-anak yang sentiasa menjaga maruah mereka kerana takutkan Allah......Ohhh ya , gambar diatas tu sekadar hiasan ya.

5 comments:

Atia Adina said...

risaunya bila pikir gejala sosial yang makin menjadi2 skg ni...apa nak jadi lah agaknya kan?????keseronokan dunia tu lebih diutamakan....tak takut dosa langsung

hanisah hassan said...

tulah AA menakutkan sangat...

FaizalSulaiman said...

kalau saya kan kak, mesti malu juga tu.sumpah malu

dan kalu jumpa budak tu, mau aku cekik lehernya.aduhaiii..rosak rosAK

ila haron said...

malu nya...lagi2 kalau yg tegur tu non muslim....

Faz Nandra said...

astagfirullah~~ T_T sampai macam tu sekali jatuhnya maruah mereka....

ya Allah minta dijauhkan! aminn