Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Monday, August 16, 2010

Makkah pusat bumi - Subhanaallah.... Allahuakbar....

Assalamualaikum ,

Hari ini sentap sikit , sebab baru dikejutkan dengan beberapa cerita yang terjadi dibumi Malaysia yang dicintai ni. Tak berhenti kes pembuangan bayi dipaparkan sebagai tajuk berita utama di stesen-stesen Tv setiap hari .Lepas tu kes amuk yang mungkin boleh diselamatkan sekiranya jirannya lebih prihatin ( Ini pendapat peribadi aku) . Kes bunuh yang macam sudah lali dilihat dan kes penderaan , tak kiralah ammah ker atau am...mah(sambil dua tangan diletakkan di dahi).

Lepas jam 10.00 pagi belek-belek email .Lihat tentang keratan akhbar yang di attachkan bersama email ni hati aku sejuk pulak secara tiba-tiba. Ni aku berkongsi dengan korang apa yang aku baca .Subhanallah ....Allahuakbar....Sesungguh jelas dan nyata kita berada dijalan yang benar.

" Maka nikmat tuhan kamu yang mana , yang kamu dustakan ." ( Qs- Ar-Rahman)



Rasulullah SAW bersabda bermaksud “Sesiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Kemudian, maka hendaklah dia mengucapkan perkataan yang baik dan kalau tidak hendaklah diam.” (Bukhari & Muslim)

Selamat membaca.

3 comments:

FaizalSulaiman said...

subhanaAllah..

NORHAYATI BERAHIM said...

Rindu dengan Mekah, walau panas tapi hati riang, gembira dan akak selalu terfikir, kalau dah tua nanti nak jadi tukang sapu sampah di masjidil haram...

hanisah hassan said...

Insyaallah akak , nisa akak kesana bulan 12 ni .Doakan ya.