Cinta yang hilang

SELAMAT DATANG KEBLOG SAYA, BERPAKSILAH PADA KEHIDUPAN 1 IHSAN , 6 RUKUN IMAN DAN 5 RUKUN ISLAM...INSYAALLAH KETENANGAN HIDUP AKAN BERPIHAK KEPADAMU.

Friday, February 20, 2009

DOA PAK ARY DI PINTU MULTAZAM

Assw ,

Semalam saya tengok cd yang baru saya beli masa jadi ats MCB di penang tu hari . Airmata ku tak henti mengalir sehingga hari ini merasa kesayuannya , baru semalam saya faham apa tu perjuangan pak Ary sebenarnya dan apa yang membuat pak Ary dan teamnya tidak merasa penat malah senantiasa bertenaga walaupun dah berhari-hari training di jalankan . Subhanaallah........

Pak Ary bercerita dan berdoa :-

7 tahun yang lalu sewaktu saya berdiri dihadapan kaabah , seorang diri dengan tiada siapa disamping saya , saya berkata kepada allah , " ya allah apabila engkau memanggil ku aku datang dan aku serahkan semua hidupku kepadamu , tetapi jika engkau tdk memanggilku , aku akan tetap datang dan menyerahkan semua hidup ku kepada mu "

Pak Ary mengalun kan doa ini dengan bersimbahan air mata.pulang dari umrah dia mencetak buku ESQ dan ia berkembang hingga ke saat ini ( semuanya atas izin allah ) .

Lalu pada saat tu pak Ary berdoa sekali lagi " ya allah pada hari ini setelah tujuh tahun aku datang kepadamu kembali ya allah untuk melaporkan semua yang berlaku .Engkau yang maha meyaksikan ya allah, ku serahkan hidup ini aku mohon kau redha atas apa yang aku lakukan.Kau terimalah apa yang kami lakukan ya allah , apabila dalam perjalanan ini ada salah kami mohon jgn kau hukum kami , kami mohon kau maafkan kami , sekiranya kami masih berbuat hal-hal yang tidak kau redhai.Inilah sahabat-sahabat kami .Inilah org-org yang pernah aku minta agar kau datangkan org-org yang mencintai perjuangan mu ,perjuangan rasul mu. Ya allah......
Inilah sahabat-sahabat yang kau beri kepadaku maka berikanlah ilmu seperti yang telah engkau berikan kepada ku, berikanlah mereka rahmat seperti yang telah engkau berikan kepada ku, berikanlah kebahagian seperti yang telah kau berikan kepada ku.Berikan kepada mereka semuanya ya allah sehingga mereka yakin , seyakin aku yang tersungkur disini ketika dulu . Ya allah, berikanlah keyakinan kepada saudara-saudara ku ini sekukuh berdirinya kaabah di masjidilharam ini , ya allah , ya rahman , ya rahim. kabulkan doa kami , kami datang kesini untuk bersyukur kepada mu, terima kasih ya allah yang tak terhingga atas pertolongan dan barakah selama 7 tahun setelah kami bersumpah berjanji setia kepadamu.Maafkan kami ya allah, terimalah kami ya allah , engkau yang menyaksikan , engkau maha mengetahui segalanya ya allah. redhailah ya allah , rahmatilah ya allah.

No comments: